קערת סמודי ורודה: בננה, פירות יער וצ'יה

קערת סמודי ורודה: בננה, פירות יער וצ'יה

  • זמן בישול
    0 דקות
  • זמן אפייה
    0 דקות
  • זמן מנוחה
    0 דקות
  • מצרכים
    • שתי מנות גדולות ומשביעות
    • לסמוזי:
    • גביע יוגורט טבעי, 3% שומן (150 גרם)
    • קופסא של גבינה לבנה, 3%-5% שומן (250 גרם)*
    • 2 בננות קפואות, שנפרסו לפני ההקפאה
    • 2 חופנים נדיבים של פירות יער קפואים (אני השתמשתי בפטל אדום ופטל שחור, כל שילוב יעבוד)
    • 2-3 כפות זרעי צ'יה
    • אופציונלי: כפית עד כף של סירופ מייפל אמיתי (!)
    • לתוספות:
    • מעט פירות יער קפואים
    • קוקוס טחון או שבבי קוקוס
    • מעט זרעי צ'יה
    • כל תוספת אחרת שרוצים: אגוזים, פירות, גרנולה, שוקולד מריר קצוץ
    הוראות הכנה
    1. מניחים בבלנדר את הבננות הפרוסות וממתינים כ-3-5 דקות (ככל שהבלנדר שלכם עדין יותר, מומלץ להמתין יותר, שהבננות יתרככו מעט).
    2. מוסיפים לבלנדר את שאר המרכיבים: גבינה ויוגורט, פירות יער וצ'יה ומפעילים את הבלנדר עד לקבלת קרם סמיך וחלק שניתן לאכול בכף. כדאי לעבוד בפולסים של 30 שניות ולערבב מעט בכל עצירה כדי לעזור למרכיבים לזוז ולהיטחן.
    3. אם הבלנדר "נתקע", עוצרים מיד ומוסיפים מעט מים/ חלב/ חלב שקדים (ממש 2-3 כפות) כדי לעזור לו לעבוד. הימנעו מהוספה של יותר מדיי מים אם אתם רוצים סמוזי סמיך.
    4. טועמים- אם הסמוזי לא מתוק לכם מספיק, הוסיפו מייפל. אנחנו אוהבים אותו בדיוק ככה.
    5. מעבירים לקערות ומפזרים מעל את התוספות הרצויות.
    6. מגישים מיד ומתענגים.

    הערות:
    - לגרסה טבעונית: ממירים את הגבינה והיוגורט (400 גרס סה"כ) בקרם קוקוס. קררו מראש שתי פחיות והשתמשו רק בחלק העליו המוצק (כל אחת תניב כ-200 גרם). את החלק הנוזלי מומלץ לשמור לשייקים אחרים נוזליים. אם רוצים להשתמש בחלב/ מי קוקוס או בחלב שקדים, תקבלו שייק נוזלי יותר. עוד אופציה במקרה זה, היא להוסיף עוד בננה ולהוריד את כמות הנוזל ל-200 מ"ל.
    - המתכון הזה בכלל לא חייב להיות דווקא לארוחת בוקר והוא אופציה מצויינת גם לארוחת ביניים או לארוחת צהרים/ערב ביום חם, כשבא לכם משהו קליל ופירותי.